ျမတ္စြာဘုရား ၏ တရားေတာ္တို့ကုိ နာၾကားခြင့္ရသူ တို့သည္ အလြန့္အလြန္ ဘုန္းကံၾကီးၾကပါေပသည္။ (မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ)  
www.dhammaweb.net  
line decor
  
Thursday, 18th September 2014 4:45pm.
line decor
မိုးၿပာဂုိဏ္း - Moe Pyar by Internet - Internet Short, Simple and Easy to Remember Dhamma Note, DhammaWeb မိုးၿပာဂုိဏ္း by Internet
Untitled Document

လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန့္က ျမန္မာနိုင္ငံသို့ ၀င္ေရာက္ခဲ့ေသာ
နာဂစ္မုန္တိုင္းႀကီးသည္ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ားစြာတို့၏ အသက္အိုးအိမ္၊
စည္းစိမ္တို့ကို ေျခြယူတိုက္စားသြားခဲ့ေၾကာင္း အားလုံးအသိပင္ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍
၎အနၲရာယ္ဆိုးႀကီးကို အခ်ိန္မီႀကိုတင္သိရွိကာ ေဘးလြတ္ရာသို့
ေရွာင္တိမ္းေနနုိင္မည္ဆိုပါက လူေပါင္းမ်ားစြာတို့ အသက္ေဘးမွ
ကင္းေဝးနိုင္ၾကမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ယခုအခါတြင္လည္း ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးအတြ
င္းသို့ ပစၥုပၸန္ကမၼဝါဒဗုဒၶဘာသာဟု နာမည္ေပးထားသည့္ မိုးျပာေရာင္
သာသနာဖ်က္မုန္တိုင္းႀကီးသည္ မင္းကြန္း၊ မနၲေလးႏွင့္ စစ္ကိုင္းတို့၌ အေျခတည္ကာ
ေလဖိအားနည္းရပ္ဝန္းျဖစ္ေပၚ၍ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးပစ္မည့္
မုန္တိုင္းအသြင္ေျပာင္းကာ တျဖည္းျဖည္းအင္အားႀကီးထြားလာၿပီးလ်ွင္
ျမန္မာနိုင္ငံတစ္ဝန္းလံုး သာမက ကမ႓ာ့ဗုဒၶသာသနာရပ္ဝန္းႀကီး တစ္ခုလံုးဆီသို့
တိုက္ခတ္ရန္ ဦးတည္လ်ွက္ရွိေနပါသည္။

သဘာဝမုန္တိုင္း ေဘးအနၲရာယ္သည္ မိမိ၏ အသက္တစ္ခု၊ ဘဝတစ္ခုမ်ွကိုသာ
ဒုကၡေပးနုိင္ေသာ္ျငားလည္း ထို မိစၧာဒိ႒ိ မုန္တိုင္းႀကီးကမူ သံသရာတစ္ေလ်ွာက္လံုး
ဒုကၡေပး၍ အပါယ္ေဘးသို့တိုင္ေအာင္နစ္ေစနိုင္ပါသည္။
သို့ပါ၍ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္သူေတာ္စင္၊သူေတာ္ေကာင္းေလာင္းလ်ာတို့အတြက္
ဤသာသနာဖ်က္မုန္တိုင္းႀကီး၏ေဘးမွ ေဝးစြာေရွာင္ရွား၍ ႀကိုတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား
ျပုလုပ္နိုင္ေစေသာငွာ ထိုဂိုဏ္းႀကီး၏ေဟာေျပာခ်က္၊ ၀ါဒျဖန့္ခ်ိခ်က္မ်ားကို
အက်ဉ္းခ်ုပ္၍ တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ပစၥုပၸန္ကမၼဝါဒဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းခ်ုပ္
ဓမၼဝိဟာရီ ဦးဉာဏ၏ ကိုယ္ေရးအက်ဉ္း

အမည္ – ဓမၼဝိဟာရီ ဦးဉာဏ
အသက္ – ရ၂ ႏွစ္
နိုင္ငံသားစိစစ္ေရးလက္မွတ္အမွတ္ – ၁၂/ဥကမ (နိုင္) ၁၈၂၀၀၀
ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာ – ပစၥုပၸန္ကမၼဝါဒဗုဒၶဘာသာ
အလုပ္အကိုင္ – ပစၥုပၸန္ကမၼဝါဒဗုဒၶဘာသာ ဆည္းကပ္ေလ့လာၾကသူမ်ားအား
ဆံုးမၾသဝါဒေပးျခင္း။
ေနရပ္လိပ္စာ – (၁) အမွတ္ ၂၀၊ မိုးျပာျခံ၊ သစၥာပန္းလမ္း၊ ျမဥယ်ာဉ္၊ (ဌ} ရပ္ကြက္၊
ေျမာက္ဥကၠလာပ၊ ရန္ကုန္တိုင္းႏွင့္
(၂) အနုပါဒါယဉ္ေက်းမႈတရားဌာန၊ မိုးျပာျခံ၊ ရန္ကင္းေတာင္ေျခ၊ က်ီကုန္းစု၊
ပုသိမ္ႀကီးၿမို့၊ မနၲေလးတိုင္း။
မိဘအမည္ – ဦးျမဒင္ + ေဒၚလွထြန္း
ေမြးသကၠရာဇ္ – ၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ နယုန္လဆန္း ၃ ရက္၊ အဂၤါေန့။
ေမြးရာဇာတိ – ေဂါင္းကြဲေက်းရြာ၊ ၿမိုင္ၿမို့နယ္၊ ပခုကၠူခရိုင္၊ မေကြးတိုင္း။
လူမ်ုိး – ျမန္မာ
အရပ္ – ၅ ေပ၊ ၅ လက္မ
ထင္ရွားသည့္အမွတ္အသား – ညာဘက္နႈတ္ခမ္းအထက္မွဲ့ရွိ။
ပညာသင္ရာဌာန – ေဂါင္းကြဲရြာေတာင္ေက်ာင္း။
ကိုရင္ဝတ္သည့္ႏွစ္ – ၁၃၁၄ ခုႏွစ္
ကိုရင္ဝတ္ရာဌာန – ေဂါင္းကြဲရြာေတာင္ေက်ာင္း၊ ၿမိုင္ၿမို့နယ္၊ ပခုကၠူခရိုင္။
ကိုရင္ဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္ – ဆရာေတာ္ ဦးပညာ
ရဟန္းခံသည့္ႏွစ္ – ၁၃၁၉ ခုႏွစ္
ရဟန္းဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္ – ဆရာေတာ္ ဦးပညာ
ပိဋကတ္စာေပသင္ယူရာဌာန – မစိုးရိမ္တုိက္၊ ဂနၴဓူရေက်ာင္း။
ငယ္၊ လတ္၊ ႀကီးေအာင္ဌာန – မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္
စာခ်တန္းစာဝါလုိက္ဌာန – မိုးေကာင္းေက်ာင္းတုိက္၊ ေဒးဝန္းေက်ာင္း
(စာခ်တန္းမၿပီးပါ)
သင္ၾကားေပးသည့္ ဆရာေတာ္မ်ား – မစိုးရိမ္တိုက္ႏွင့္ မိုးေကာင္းတုိက္
ဆရာေတာ္မ်ား၊ ေတာင္သမန္တိုက္ဆရာေတာ္မ်ား။
စာသင္ႏွစ္ – အသက္ ၂၅ ႏွစ္၊ ၅ ၀ါထိ။
ေတာေက်ာင္းထြက္ေနသည့္ႏွစ္ – အသက္ ၂၅ ႏွစ္မွအထက္။
ေတာေက်ာင္းေနရာဌာန – ရွင္မေတာင္ရြာေတာေက်ာင္းႏွင့္မင္းကြန္းစံေတာ္မူေတာင္ႏွင့္
ေရၾႊမင္တင္ေတာင္၊ (အေရွ့ရိုးမ အေျခ)၊ ေငြေတာင္ႏွင့္ မိုးေပါက္က်ေခ်ာင္။
လက္ရွိေနရာ၌စတင္ေနသည့္ႏွစ္ – ၁၉၉၈ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွ ယေန့အထိ။
ဘာသာေျပာင္းသည့္ႏွစ္ – ၁၉၈၃ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၀ ရက္၊ ည ၁၀ နာရီ၊ မိနစ္ ၃၀။
ဘာသာေျပာင္းရသည့္အေၾကာင္း – ေထရဝါဒ၌ေနစဉ္ ေထရဝါဒ လက္ခံက်င့္သံုးေနေသာ ေရွးဘဝ၊
ခုဘဝ၊ ေနာင္ဘဝ အယူမ်ားသည္ ဘုရားေဟာႏွင့္မညီ၊ ဘုရားရွင္မယူေသာ
မိစၧာဒိ႒ိအယူမ်ားျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ နိုင္ငံေတာ္ သံဃ မဟာနာယကထံသို့တင္ျပ၍
တရားစြဲသည့္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ စစ္ကိုင္းတိုင္း သာသနာေရး ဦးစီးမႉးက
စတုတၴပါရာဇိကျဖင့္ ျပန္လည္တရားစြဲခဲ့ၿပီး ဗဟိုဝိနိစၧယထိ တရားရံႈးေသာေၾကာင့္
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ရဟန္းအျဖစ္ကို စြန့္လႊတ္ရသည္။ မိုးျပာဂိုဏ္းေထာင္၍ ဆည္းကပ္
သူမ်ားအား ဆံုးမလမ္းညႊန္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

ပစၥုပၸန္ကမၼဝါဒဗုဒၶဘာသာအမည္ခံ ဘာသာေရးဂိုဏ္းႀကီး၏ ေထရဝါဒႏွင့္လံုးဝဆန့္က်င္ေသာ
အယူဝါဒအခ်ုိ့ကို ထုတ္နုတ္ျပရမည္ဆိုလ်ွင္…..
(၁) အဘိဓမၼာပိဋကတ္ကို ဘုရားေဟာမဟုတ္ဟု ယူၾကသည္။
(၂) ပိဋကတ္သံုးပံုတို့သည္လည္း ဘုရားေဟာအစစ္ မဟုတ္ၾကဟု ယူၾကသည္။
(၃) ေရွ့ဘဝ၊ ေနာက္ဘဝမရွိဟု ယူၾကသည္။
(၄) ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ုိးမရွိဟု ယူၾကသည္။
(၅) သံုးဆယ့္တစ္ဘံုမရွိဟု ယူၾကသည္။
(၆) ျဗဟၼာ၊ နတ္၊ ငရဲသားစသူတို့သည္ လူေကာင္ျဖစ္ခိုက္
လူေကာင္၏ပံုႀကီးမ်ွသာျဖစ္သည္ဟု ယူၾကသည္။
(၇) ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ ဆင္းတုေတာ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းစသည္တို့ကို
မျပုသင့္ဟု ယူၾကသည္။
(၈) နိဗၺာန္ႏွင့္ သံသရာကို အယံုအၾကည္မရွိဟု ယူၾကသည္။
(၉) လူအစစ္သည္ လူသာျဖစ္သည္။ မူလခနၶာျဖစ္သည္။ ၎င္းကို တရားမရႈရ၊
ရႈလ်ွင္တရားမဟုတ္ဟု ယူၾကသည္။
(၁၀) သမထ၊၀ိပႆနာ ဘာဝနာတို့ကို ဘာဝနာမဟုတ္ဟု ယူၾကသည္။
(၁၁) ပရမတၴတရားတို့ကို အယံုအၾကည္မရွိဟု ယူၾကသည္။
(၁၂) ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို့ကို မျပုေကာင္းဟု ယူၾကသည္။
(၁၃) လူအစစ္ျဖစ္ေသာ မူလခနၶာေပၚတြင္ စြဲထင္တြယ္ကပ္လာသည့္ ဥပါဒါန္ႏွင့္
ခနၶာအရိပ္တုတို့ကို ပယ္ခြာနိုင္လ်ွင္တရားျဖစ္သည္။ အရိယာျဖစ္သည္ဟု ယူၾကသည္။
(၁၄) ပိဋကတ္ေဒသနာတို့ျဖင့္ လူတို့ကိုလွည့္စား၍ မိမိတို့ဂိုဏ္းအတြင္း
သိမ္းသြင္းၾကရမည္ဟု ယူၾကသည္။ ကာမရာဂကို အားေပး ၾကရမည္ဟု ယူၾကသည္။
(၁၅) မာရ္နတ္ဆိုသည္မွာ သီးျခားနတ္ဘံုမွ နတ္မဟုတ္ဟု ယူၾကသည္။
(၁၆) ျဗဟၼာဆိုသည္မွာ သီးျခားျဗဟၼာဘံုမွ ျဗဟၼာမဟုတ္ လူသာျဖစ္သည္ဟု ယူၾကသည္။
(၁၇) ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာတို့သည္ အာကာသ ေခၚ နတၴိဘာဝကို နိဗၺာန္ဟု
ထင္မွတ္မွားသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္ဟု ေက်ာက္သေဘၤာ ၀ါဒျဖင့္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာတို့ကို
စြပ္စြဲၾကသည္။
(၁၈) မိမိကိုယ္တိုင္ သိျမင္ျခင္းျဖင့္သာ အသိအျမင္ျပည့္စံုသည္ဟု ယူၾကသည္။
(၁၉) သိဒၶတၴဘဝမွ ဗုဒၶဘဝသို့ တိုးတက္လာျခင္း၊ ဘုရားအသိÓဏ္ရရွိလာျခင္းသည္
ဘာမွမလုပ္ဘဲ သာမန္လူလိုေနျခင္းေၾကာင့္ ရသည္ဟု ယူၾကသည္။
(၂၀) ေလးသေခၤ်ကမ႓ာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္က်င့္လာရေသာ ဗုဒၶကို မိစၧာဗုဒၶဟု ယူၾကသည္။

မိုးျပာဦးဉာဏ၏ ေဟာေျပာခ်က္၊ ေရးသားခ်က္တခ်ုိ့ကို မူရင္းအတိုင္း
ေကာက္နုတ္တင္ျပပါမည္။

ေရွးဘဝ၊ ေနာက္ဘဝ လက္မခံ
က်ုပ္တို့က သူတို့ကို အဓိကဆိုဆံုးမတာမွာ … ဘယ္တရားမွ မရခ်င္ေန၊ ရခ်င္ရ၊
ေရွ့ဘဝ၊ ေနာက္ဘဝေတာ့ မေတြးရဘူးလို့ ဆိုတာ ေလာက္ကေတာ့ က်ုပ္တို့ကိုခ်ဉ္းကပ္ေနတဲ့
ခ်ာတိတ္ကေလးေတာင္ သိတန္ရာတယ္လို့ ထင္တယ္။
အဲဒီေတာ့ သူဆိုတာက က်ုပ္တို့အနားမွာ အခ်ဉ္းကပ္ရဆံုးသူလည္း ျဖစ္တယ္။
က်ုပ္တို့ကို ေငြနဲ့ေၾကးနဲ့ အမ်ားဆံုး အကုန္က်ခံရဆံုး ျပုစုတဲ့သူလည္း ျဖစ္တယ္။
အဲဒါေတာင္မွ က်ုပ္တို့ရဲ့ အစဆံုးျဖစ္တဲ့ (ေရွးဘဝ၊ ေနာက္ဘဝ မေတြးရဘူးဆိုတဲ့)
ဟာကို (လာေလ်ွာက္တယ္)၊ ေရွးဘဝ၊ ေနာက္ဘဝကို တကယ္ျမတ္စြာဘုရား မေဟာပါဘူး။
က်ုပ္တို့ကလည္းပဲ ေရွးဘဝ၊ ေနာက္ဘဝကို လံုးဝမေဟာၾကားဘူး။ ေရွး ဘဝ၊ ေနာက္ဘဝကို
ယူဆတဲ့သူဆိုရင္ျဖင့္ မိစၧာဒိ႒ိဆိုၿပီးသကာလ … က်ုပ္တို့နဲ့ ပဋိပကၡအေနအထားမွာ
ရွိတယ္။
(ရွင္မိုးျပာ၏ ဘာသာတရားကေပးေသာ ဆုလာဘ္၊ စာ ၂၊ ၁၉၉၆)

လက္ခံလ်ွင္ အက်ုိးမရွိ
တို့ ေနာက္ဘဝသိလား။ (မသိဘူး)၊ ေအး … မသိဘူးစာရင္းထဲ အေသကို ထည့္သြင္းရမယ္။
နည္းနည္းကေလးမွ ေခါင္းျပဴမလာေစနဲ့။ မသိတာကို မသိတဲ့အတိုင္း မသိစာရင္းထဲ
ထည့္မထားမိဘူးဆိုရင္ျဖစ္ျဖစ္ သို့မဟုတ္ မသိတာကို မသိစာရင္းထဲထည့္ေပမဲ့
ေခါင္းေထာင္ လာၿပီး လူရည္လည္လုပ္တာကို ခံရတယ္ဆိုရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေလာက္ထိ
ဘာသာတရားရဲ့အမႈေတာ္ေတြကို ထမ္းထမ္း၊ ဘယ္ေလာက္ထိ ဘာသာတရားကို က်ုိးက်ုိးနြံနြံ
ကိုင္းကိုင္းရိႈင္းရိႈင္း ဆည္းကပ္ဆည္းကပ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ အဲဒီဘာသာတရားရဲ့
အက်ုိးေက်းဇူးကို မခံစားရဘူး။
(ရွင္မိုးျပာ၏ ဘာသာတရားကေပးေသာ ဆုလာဘ္၊ စာ ၁၁-၁၃၊)

၃၁ ဘံု လက္မခံ
ဗုဒၶဘုရားရဲ့တရားဟာ ၾကံဆခ်က္သက္သက္ေတြ မပါတဲ့ (အတကၠာဝစရ) တရားဓမၼျဖစ္လို့ (အဲဒီ
ဗုဒၶတရားထဲမွာ) မေမြးမီနဲ့ ေသၿပီးတို့၊ အထက္ဘဝဂ္၊ ေအာက္အဝီစိတို့ … မပါဘူး။
(ဓမၼဝီဟာရီ၏ ဗုဒၶသာသနာႏွင့္ ျမန္မာျပည္၊ စာ ၁၀၊ ၂၀၀၆)

လူကိုေတာ့ မသတ္ႏွင့္
လူသိမ်ားတာက ဘုရားဟာ သတ္မႈက ေရွာင္ရမဲ့အသက္ကို အားလံုးရဲ့အသက္အျဖစ္
ေဟာတာလို့သိေနၾကတယ္။ ဒီလို သိမွား တာကေတာ့ ဟိႏၵူနဲ့နႊယ္ၿပီး သိမိလို့ပါပဲ။
ဟိႏၵူက မသတ္ရတဲ့ဟာ အားလံုးရဲ့အသက္ပါပဲ။ သစ္ပင္ေလာက္ပဲ က်န္ပါတယ္။
(ဘုရား၊ စာ ၁၃၁)
ဒါေတြေၾကာင့္ဘုရားရဲ့မသတ္ရမဲ့အခ်က္ရဲ့အနက္ဟာလူ့အသက္ပဲျဖစ္တယ္။
အျခားအေကာင္ပေလာင္ေတြရဲ့ အသက္မဟုတ္ဘူး။
(ဘုရား၊ စာ ၁၃၅)

အမ်ားပိုင္ပစၥည္း ခိုးနိုင္သည္
နိုင္ငံပိုင္ပစၥည္းခိုးတာဟာ ဂရုဓမၼသီလ (မခိုးရသိကၡာပုဒ္) မပ်က္ဘူး။ ၿမို့ပိုင္၊
ရြာပိုင္၊ ဌာနဆိုင္ရာပိုင္၊ အဖြဲ့အစည္းပိုင္၊ သမဝါယမ ပိုင္ပစၥည္းေတြကို
ခိုးတာဟာလည္း ဂရုဓမၼသီလ (မခိုးရသိကၡာပုဒ္) အရ အခိုးမေျမာက္ဘူး။
(ခိုးေကာင္းတယ္ဟူလို။)

မမူးေအာင္ေသာက္
ေသရည္ေသရက္ မူးယစ္ေသစာကို ေမ့ေလ်ာ့တဲ့ေနရာအထိ မူးယစ္ျခင္းမွေရွာင္မယ္ဆိုတာမ်ုိး
အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီသိကၡာပုဒ္ အဓိပၸာယ္ဟာ ေသရည္ေသရက္ (မူးယစ္ေဆးဝါး)
မေသာက္သံုးရဘူးလို့သာ အဓိပၸာယ္မရဘူး။ ေမ့ေလ်ာ့တဲ့အထိ ဒါေတြ မေသာက္သံုး ရဘူးလို့
အဓိပၸာယ္ရတယ္။ အတိုင္းအထြာရွိရွိ ယစ္မူး၊ ေသာက္စားရင္ ပမာဒဌာန မေရာက္ဘူး။
သူတို့ဟာ ဘာမွမမွားဘူး။ အျပုအမူလည္း မမွားဘူး၊ အေျပာအဆိုလည္း မမွားဘူး။
အေနအထိုင္လည္း မမွားဘူး နဂိုအတိုင္းပဲ။
(ဘုရား၊ စာ ၁၅၁၊ ၁၆၉-၁၇၀)

ဘာသာတရား မလိုအပ္
ေလာကႀကီးမွာ ဘာသာတရားေတြကေတာင္ အပိုျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာတရားမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ပကတိ
မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လ်ွာ၊ ကိုယ္ဆိုတဲ့ အရာေတြနဲ့သာ ေနထိုင္လိုက္မယ္ဆိုရင္
ၿပီးသြားမွာ။ ျမတ္စြာဘုရားဆိုရင္ အဲဒီ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လ်ွာ၊
ကိုယ္ဆိုတဲ့အရာေတြ ကိုပဲ ေျပာခဲ့တာပါ။ ဟိုလိုလုပ္၊ ဒီလိုလုပ္ဆိုတာေတြ ကို
တားျမစ္ခဲ့တာပါ။
(ဓမၼဝိဟာရီ၏ နိဗၺာန္ကိုသြား ေနာက္ဆံုးရထား၊ စာ ၃၊ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္)

စိဥၥမာနလက္သစ္
“တပည့္ေတာ္တုိ့ သိခဲ့ၾကတာ မွားလွပါတယ္ ဘုရား”
“ဘယ္လုိလဲ”
“ဖုိမ ကိစၥဆုိရင္ လြန္က်ူးတာ၊ စိတ္ကူးရင္ေတာင္ ယုတ္မာတယ္ ထင္တာဘုရာ”
“ဒီကိစၥ ေဆာင္ရြက္ဖုိ့ဆုိရင္ စိတ္လည္းကူးရမွာေပါ့”
“အဲဒီစိတ္ကူးမ်ုိးဆုိရင္ စိတ္ယုတ္ေတၾြဖစ္ေနတာလုိ့ ေျပာၾကတာပဲ ဘုရား”
“မသိလုိ့ ေျပာၾကတာပဲ”
“ဘာမသိတာလဲ ဘုရား”
ဒီလုိ စိတ္ကူးမ်ုိး ဘုရားေတာင္ ကူးခဲ့ေလာက္တယ္ဆုိတာ မသိၾကဘူး”
“ဟုတ္ပမလားဘုရား”
တြက္ၾကည့္ရမွာေပါ့”
“ဘာတြက္မွာလဲ ဘုရား”
“မာနတ္က မႈိင္ေနလုိ့ သမီးသုံးေယာက္က ေမးေတာ့ ဘုရားကုိ ရႈံးခဲ့လုိ့ ေျပာတဲ့အခါ
ဒါ သူတုိ့ လုပ္ေပးမယ္ဆုိၿပီး သမီးေတြက ဘုရားရွင္ဆီ
ခ်ဉ္းကပ္တယ္ဆုိတာၾကားဖူးမွာပဲ”
“ဒါ တစ္ကမ႓ာလုံး အသိပဲ ဘုရား”
“မာနတ္ေရာ သမီးေတြပါ တကယ္နတ္သား နတ္သမီးေတြ မဟုတ္ဘဲ ဘုရားစိတ္ေတာ္
ျဖစ္ေတြဆုိတာ သိေလာက္ၿပီေပါ့ေနာ္”
“သိပါၿပီဘုရား”
“အဲဒါပဲေပါ့”
ဘယ္လုိလဲ ဘုရား”
“မာနတ္ရဲ့ သမီးလတ္ဆုိသူ အပ်ုိရြရြဖားဖားနဲ့ ဖုိမ ဆက္ဆံမလားေပါ့ ဥတၲရိမနုႆဓမၼ
ကုိ လူေတြဆီ ျဖန့္ဖုိ့က ပုိၿပီး အေရးႀကီးတယ္လုိ့ပဲ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္။
ဒီထက္သာမယ့္ ကုိယ္ဝန္ရွိစ မာရ္နတ္သမီးႀကီးနဲ့ ဖုိမဆက္ဆံမလားေပါ့၊ ဒါ
ခံစားယစ္မူးၿပီး
ဥတၲရိမနုႆဓမၼ ျဖန့္ေဝမူ့ အပ်က္ခံလုိ့ ဘယ္ျဖစ္မလဲ လုိ့ျဖစ္တယ္။
“အပ်ုိေဖာ္ဝင္စ မာရ္နတ္သမီးငယ္ အပ်ုိေပါက္နဲ့ ဖုိမဆက္ဆံမလားေပါ့၊
ဒါေတြနဲ့ ဥတၲရိမနုႆဓမၼ ကုိ လူေတြရတာ မျဖစ္ထုိက္ဘူးလုိ့ စိတ္ေတာ္မွာျဖစ္ခဲ့တယ္”
“မာရ္နတ္ သမီးသုံးေယာက္ကုိ ဘုရားေအာင္ခံနုိင္တယ္ ဆုိတာလား ဘုရား”
“ဟုတ္တယ္”
“ဟုတ္ပါ့မလား ဘုရား”
“ဟုတ္တာေပါ့”
“ဒါေတြ ဘယ္လုိသိလဲ ဘုရား”
“တရားအေလ်ွာက္ သိတဲ့ဉာဏ္နဲ့ ေလ်ွာက္ၿပီးသိတာေပါ့”
“ဘယ္လုိ တရားအေလ်ွာက္ လဲဘုရား”
“ကာမရူပ၊ အရူပ ကံ ၀ိပါက္ေတြဟာ ဒုကၡတရားေတြ မဟုတ္ဘူးလား”
“ဟုတ္တာေပါ့ဘုရား”
“ဒုကၡျဖစ္တာေတြကုိပဲ မမက္ၾကဘူလား”
“မက္ၾကပါတယ္ဘုရား”

(အရွင္ဉာဏ၏ ဓမၼကထာ၊ စာ-၂၂၇-၂၂၉၊ ၂၀၀၅-ခုႏွစ္၊ၾသဂုတ္လထုတ္)

ဦးဉာဏဆိုသည္မွာ
မင္းကြန္းေတာင္ရိုးတြင္ တရားက်င့္ၾကံရာမွ မိမိကိုယ္ကို ရဟနၲာျဖစ္သည္ဟု
ေၾကညာခဲ့သည္။ သံဃာ့ဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ့က ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ စံုစမ္းစစ္ေဆးခဲ့သည္။
ၿမို့နယ္ဝိနည္းဓိုရ္၊ တိုင္းဝိနည္းဓိုရ္၊ နိုင္ငံေတာ္ဝိနည္းဓိုရ္
အဆင့္သံုးဆင့္စလံုးတြင္ ရံႈးနိမ့္သည့္အတြက္ ဦးဉာဏကို လူဝတ္လဲေစခဲ့သည္။
ထို့ျပင္ ၀ိနည္းဓမၼကံ (၉-၁၁) တို့ျဖင့္ တရားစြဲခံရၿပီး ၁၉၈၃ မွ ၁၉၈၆
ခုႏွစ္တိုင္ေအာင္ ေထာင္သံုးႏွစ္ က်ခံခဲ့ရသည္။
၀ိနည္းဓမၼကံ (၉-၁၁) အရ တရားစြဲခံရေသာ္လည္း မင္းကြန္းတိပိဋကဆရာေတာ္ဘုရား၏
ေမတၲာရပ္ခံမႈေၾကာင့္ ေထာင္သံုးႏွစ္သာ အျပစ္ေပးခံခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

ေထာင္မွလြတ္ေသာအခါ မနၲေလးတိုင္း၊ ပုသိမ္ႀကီးၿမို့နယ္၊ ရန္ကင္းေတာင္ေျခကို
အေျချပုလ်က္ မိုးျပာျခံကိုတည္ေထာင္ၿပီး ပစၥုပၸန္ကမၼ ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာအမည္ျဖင့္
သာသနာပဝါဒမ်ားကို ျဖန့္ခ်ိေဟာၾကားခဲ့သည္။
ဓမၼပါေမာကၡဝတ္စံုဟု အမည္ေပးကာ မိုးျပာေရာင္ရွပ္အက်ႌႏွင့္ ေဘာင္းဘီအပြတို့ကို
၀တ္ဆင္ခဲ့သည္။ အနုပါဒါယဉ္ေက်းမႈဌာနဟူ၍ ပစၥုပၸန္ကမၼဝါဒအယူအဆမ်ားကို စာေပး၊
စာယူပံုစံျဖင့္ သင္ၾကား ပို့ခ်ခဲ့သည္။

၁၉၉၁ခုႏွစ္တြင္ေထရဝါဒသာသနာေတာ္အတြင္းမွသံဃာဂိုဏ္းသီးသန့္ေထာင္ရန္
ႀကိုးပမ္းမႈျဖင့္တရားစြဲဆိုခံရသည္။
ေထာင္ဒဏ္ ၁၀ ႏွစ္ က်ခံခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။ သို့ေသာ္ ေလ်ွာ့ရက္မ်ားျဖင့္ ၁၉၉၈
ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္မွလြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီး ၎အယူဝါဒမ်ားကို ဆက္ လက္ေဟာေျပာခဲ့သည္။

ထို့ေနာက္ ရန္ကုန္တိုင္း၊ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမို့နယ္၊ သစၥာပန္းလမ္း၊ (ဌ) ရပ္ကြက္၊
ျခံအမွတ္ ၂၀ ကို ဌာနခ်ုပ္ျပုလုပ္လ်က္ ပစၥုပၸန္ ကမၼဝါဒ (အဓမၼဝါဒ) အယူမ်ားကို
ပို့ခ်ခဲ့သည္။ လိုအပ္လ်ွင္
အိမ္တိုင္ရာေရာက္ပံုစံျဖင့္လည္းေကာင္း၊တစ္ဦးခ်င္းေဆြးေနြးမႈပံုစံျဖင့္လည္းေကာင္း၊
အဖြဲ့လိုက္ေဆြးေနြးမႈပံုစံျဖင့္လည္းေကာင္း လိုက္လံစည္းရံုးေဟာေျပာေလ့ရွိေၾကာင္း
သိရသည္။

အင္တာနက္အသံုးျပုသူမ်ားကိုလည္း …
(၁) http://www.forums.myanmarcommunity.com
(၂) http://sayamvasi.goolgepages.com (ပစၥုပၸန္ကမၼဝါဒ)
(၃) http://www.yatanar.co.cc (ရတနာ)
(၄) http://human-buddha.blogspot.com (လူသားဗုဒၶ)
(၅) http://buddhismabc.blogspot.com (ဗုဒၶဘာသာကႀကီးခေခြး)
(၆) http://buddhismabc.blogspot.com (ဘာသာေရးေဆြးေနြးခန္း)
(၇) http://forums.myanmarcommunity.com (ေဆြးေနြးခန္း)
(၈) http://www.mandalaygazette.net (မနၲေလးေဂဇက္မဂၢဇင္း)
(၉) http://azai.mmgenius.com (အပါယ္ရတနာ)
(၁၀) http://dhammaviharri.org (ဓမၼဝိဟာရီ)
တို့ျဖင့္ စည္းရံုးေနေၾကာင္း သိရသည္။

ပညာရွင္အင္အား၊ ဘာသာဝင္အင္အား၊ ေငြေၾကးအင္အား၊ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝ
ျဖန့္ခ်ိေရးအင္အား
အႀကီးမားဆံုး၊ အခိုင္မာဆံုး အဓမၼဝါဒီဂိုဏ္းႀကီးျဖစ္
ေငြရတုပူေဇာ္ပြဲစာအုပ္ကို ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္လ်ွင္ အလြန္ပင္ထင္ရွားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ပညာတတ္အမည္ခံ ဦးဉာဏိႏၵာလကၤာရ၊
ဦးဝိစိတၲသာရာဘိ၀ံသ၊
ဦးစိုးေအာင္ (သ-စ-အ ဓမၼာစရိယ၊ သုေတသနက်မ္းျပုဌာနမႉးေဟာင္း) စသည္မ်ားအျပင္
စာေရးတတ္သူ၊ေဟာေျပာတတ္သူအမ်ားအျပားရွိေနၾကသည္။အေျခခံသင္တန္းမ်ားေရာ၊
ဓမၼဝိဟာရီသင္တန္းမ်ားပါ ရွိေၾကာင္းသိရပါသည္။
ဓမၼဝိဟာရီသင္တန္းတို့တြင္ အာသဝကၡယ ၀ိဟာရီစာတမ္း ျပုစုၾကရေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္။
ဓမၼဆရာ ဦးရန္ေအာင္၏ ေဟာေျပာ ခ်က္မ်ားအရ ၾသဠာရိက+သုခမ တိုင္းရင္းေဆးပညာရွင္မ်ား
အုပ္စုလိုက္ႀကီးပင္ ထိုဂိုဏ္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္။ အင္းဝဘဏ္မွ
ဦးရင္စိန္ကဲ့သို့ေသာ သူမ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဦးျမင့္ဝင္းေမာင္
(ေအဇက္စာေပအိမ္) ကဲ့သို့ ပံုႏွိပ္တိုက္ပိုင္ရွင္ က်ြမ္းက်င္သူ
မ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ စာအုပ္အမ်ားအျပား ထုတ္ေဝနိုင္ေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္။
ဦးဝိစိတၲသာရာဘိ၀ံသသည္ စာအုပ္မ်ားစြာတို့ကို ကိုယ္တိုင္ေရးၿပီး
ကိုယ္တိုင္ထုတ္ေဝလ်က္ ေနရာမ်ားစြာသို့ သြားေရာက္ေပးေဝ စည္းရံုးေနေၾကာင္းလည္း
သိရသည္။ ထိုင္းနိုင္ငံတြင္ ပညာသင္ေက်ာင္းသားအျဖစ္ ေနထိုင္လ်က္ ၀ါဒျဖန့္ေနသူ
ဦးကုမာရာလကၤာရလို နိုင္ငံတကာ ဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္မ်ားကို
ဖန္တီးနိုင္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဦးÓဏကိုယ္တိုင္ကပင္ ၀ိဟာရီအမည္ခံလ်က္
အင္တာနက္ အသံုးျပုေဟာေျပာခ်က္၊ ေဆြးေနြးခ်က္တို့ကို
ျပုလုပ္ေနျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ထိုင္းနိုင္ငံတြင္လည္း တစ္ဘဝသာရွိသည့္
ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ဝါဒီ ရွင္ဗုဒၶဒတၲလို
ထိုင္းဘုန္းႀကီးမ်ားရွိေနျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အင္တာနက္အားျဖင့္လည္း
ကမ႓ာသို့တိုင္ေအာင္ ေပါက္ေရာက္က်ယ္ျပန့္ လ်က္ရွိေနေၾကာင္း သိရပါသည္။
စကၤာပူဗုဒၶဘာသာလူငယ္မ်ားၾကားတြင္ အလြန္ေရပန္းစားေသာဂိုဏ္းျဖစ္၍ စကၤာပူေန
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားက မွာယူသျဖင့္ ေပးပို့ ေရာင္းခ်သည့္စာအုပ္မ်ားမွာ
မ်ားျပားလွေၾကာင္း သိရပါသည္။
အရိယဘ႑ာရန္ပံုေငြကဲ့သို့ေသာ ရန္ပံုေငြမ်ားလည္း အလႉခံေလ့ရွိျခင္းေၾကာင့္
အလြန္တိုးတက္ႀကီးထြားေနေၾကာင္း သိရပါသည္။ ထို့ျပင္ လစဉ္ထုတ္ေပးစာမ်ားကို
ေရာင္းခ်သည့္ဝင္ေငြမ်ားႏွင့္ အခြန္လြတ္ထုတ္ေဝထားသည့္ စာအုပ္ႀကီးတို့ကို
တစ္အုပ္လ်ွင္ က်ပ္ ၃၀၀၀ နႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္အတြက္ ဂိုဏ္းဝင္မ်ားထံမွ
ေရာင္းရေငြမ်ားေၾကာင့္ အလြန္စည္ကားေနေၾကာင္း သိရသည္။ လြတ္လပ္တဲ့လူတစ္အုပ္လ်ွင္
က်ပ္ ၃၀၀၀၊ ေငြရတုပူဇာတစ္အုပ္လ်ွင္ က်ပ္ ၃၀၀၀၊ သင္တန္းေခြတစ္စံုလ်ွင္ က်ပ္ ၅၀၀၀
စသည္)။
ဤသို့ျဖစ္ေနသည့္ အင္အားမ်ားေၾကာင့္ ၎အဓမၼဝါဒီဂိုဏ္းႀကီးသည္ အခိုင္မာဆံုး၊
အင္အားအႀကီးဆံုး အဓမၼဝါဒီဂိုဏ္းႀကီး ျဖစ္ေနရေပသည္။

သတိထား၍ ေရွာင္ရွားၾကပါကုန္
ဗုဒၶသာသနံ စိရံ တိ႒တု အနာဂေတ သာသနံ လဇၨီ ရကၡိႆတိ

Moe Pyar (မိုးၿပာဂုိဏ္း) by Internet (Internet)
ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ဓမၼမွတ္စုမ်ား
 
No. Myanmar Language Title author
1 မိုးၿပာဂုိဏ္း Internet
List of Dhamma Notes related to Moe Pyar : 1 Dhamma Notes, DhammaWeb DataBase
   

Dhamma Web