ျမတ္စြာဘုရား ၏ တရားေတာ္တို့ကုိ နာၾကားခြင့္ရသူ တို့သည္ အလြန့္အလြန္ ဘုန္းကံၾကီးၾကပါေပသည္။ (မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ)  
www.dhammaweb.net  
line decor
  
Tuesday, 21st November 2017 3:05am.
line decor
             

Tipitaka DataBase
 
Home
အဘိဓမၼပိဋက ဓမၼသဂၤဏီပါဠိေတာ္ စိတ္, ေစတသိက္ပုိင္း အ႐ူပါ၀စရကိရိယာစိတ္ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္ အဘိဓမၼပိဋက ဓမၼသဂၤဏီပါဠိေတာ္ စိတ္, ေစတသိက္ပုိင္း
အ႐ူပါ၀စရကိရိယာစိတ္ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္
Untitled Document

အ႐ူပါ၀စရကိရိယာစိတ္ ေန၀သညာနာသညာယတနစ်ာန္
၅၈၂။ အဘယ္တရားတို႔သည္ အဗ်ာကတမည္ကုန္သနည္း။
အၾကင္အခါ၌ ကုသိုလ္လည္း မဟုတ္၊ အကုသိုလ္လည္း မဟုတ္။ (ကုသိုလ္ အကုသိုလ္) ကံ၏အက်ဳိး {၀ိပါက္} လည္း မဟုတ္၊ ျပဳကာမွ် {ကိရိယာ} ျဖစ္ေသာ ၊ မ်က္ေမွာက္ေသာ ကိုယ္၏အျဖစ္၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနေၾကာင္းမွ်ျဖစ္ေသာ အ႐ူပါ၀စရစ်ာန္ကို ပြါး၏၊ အလုံးစုံေသာ အျခင္းအရာ အားျဖင့္အာကိÍၥညာယတနစ်ာန္ကို ေကာင္းစြာ လြန္ေျမာက္၍ (႐ုန္႔ရင္းေသာ) အမွတ္သညာကား မရွိ။ (သိမ္ေမြ႕ေသာ) အမွတ္သညာ မရွိသည္ မဟုတ္ေသာ (စတုတၳာ႐ုပၸစ်ာန္၏) တည္ရာ (အာ႐ုံ) ၌ ျဖစ္ေသာ အမွတ္သညာ {ေန၀သညာနာသညာယတနသညာ} ႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ ç ခ်မ္းသာမႈ {သုခ} ကိုလည္း ပယ္ရွားျခင္းေၾကာင့္။ပ။ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ (စတုတၳစ်ာန္ကို ရရွိ၍) ေန၏။ ထိုအခါ၌ ေတြ႕ထိမႈ {ဖႆ} သည္ ျဖစ္၏။ပ။ မပ်ံ႕လြင့္မႈ {အ၀ိေကၡပ} သည္ ျဖစ္၏။ပ။ ဤတရားတို႔သည္ အဗ်ာကတမည္ကုန္၏။ပ။ အဗ်ာကတတရားတို႔၏ အေျခအျမစ္ျဖစ္ေသာ မလိုခ်င္မႈ {အေလာဘအဗ်ာကတမူလ} သည္။ပ။ အဗ်ာကတတရားတို႔၏ အေျခအျမစ္ျဖစ္ေသာ မဖ်က္ဆီးမႈ {အေဒါသအဗ်ာကတမူလသည္။ပ။ အဗ်ာကတတရားတို႔၏ အေျခအျမစ္ျဖစ္ေသာ မေတြေ၀မႈ {အေမာဟအဗ်ာကတမူလ} သည္။ပ။ ဤတရားတို႔သည္အဗ်ာကတမည္ကုန္၏။
အ႐ူပါ၀စရကိရိယာစိတ္ ၿပီးၿပီ။
ကိရိယာဗ်ာကတစိတ္ ၿပီးၿပီ။
၁-စိတၱဳပၸါဒက႑ {စိတ္ေစတသိက္ပိုင္း} ၿပီးၿပီ။